Rob en Kina Deep South

Orlando: Seaworld & Kennedy Space Center

Orlando: Seaworld & Kennedy Space Center We rijden van St. Augustine naar Orlando en het gaat vlotter dan we van tevoren gedacht hadden. Vroeg in de middag zijn we in de buurt, missschien toch nog een beetje aan de late kant voor Kennedy Space Center, dat is tot 18.00 uur open. Geen nood, er zijn alternatieven. Femke was een paar weken terug nogal enthousiast over Seaworld in San Diego. Dat gaan we dus doen, alleen nu in het oosten van de States.  We kunnen de rollercoaster maar beter overslaan. Je moet ervoor in de rij gaan staan en hij doet nogal 'gruwelijk' aan. De shows zijn geweldig om te zien: eerst de dolfijnen, daarna de orca's en daarna de zeeleeuwen. Die zeeleeuwen zijn niet de meest spectaculaire beesten, maar er blijkt een geweldig komische show omheen gebouwd te zijn. We hebben in ieder geval flink gelachen en we waren niet de enigen. Kina maakt nog wat foto's van extra large types en hoge witte sokken. Deze zullen hier echter niet gepubliceerd worden, omdat we op de Ipad niet over de middelen beschikken om deze personen anoniem te maken. Niet dat Kina dat een probleem vindt, maar Rob heeft morele bezwaren. Op een steenworp afstand van Universal Studios, een van de andere grote pretparken, vinden we een hotel. De volgende morgen checken we uit en Kina vraagt bij de counter van Universal Studios in de lobby van het hotel om coupons voor Kennedy Space Center, de concurrent dus. Haar motto is: wie niet waagt, die niet wint. Je moet maar durven! Rob houdt zich op afstand, hoort er even niet bij. Toch is het zeker geen onverstandige aanpak. Al menigmaal hebben we extra korting gekregen op onze ANWB-kaart, soms op heel verrassende momenten. Confronterend is het wel, als Amerikanen ons er spontaan opmerkzaam op maken dat we waarschijnlijk in aanmerking komen voor een 'senior' korting... Dat laatste gebeurt bijvoorbeeld als we kaartjes kopen voor Kennedy Space Center. Een troost is het dat je al in aanmerking komt voor dit voorrecht als je de leeftijd van 55 jaar hebt bereikt. KSC is indrukwekkend: enorme raketten, veel goed gebrachte informatie en prachtige 3d-films. En... we mogen er trots op zijn dat we in een space shuttle zijn geweest. (http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/41/Space_Shuttle_Columbia_launching.jpg) Misschien dat zelfs Wubbo en Sjoerd daar nog niet aan toegekomen zijn! Wie zover gekomen is, moet natuurlijk ook niet terugdeinzen voor een zo realistisch mogelijke  simulatie van een lancering. Toen we echter zagen dat deze niet geschikt was voor zwangere vrouwen en mensen met hoge bloeddruk en hartproblemen begon ons de moed enigszins in de schoenen te zinken. Bijna hadden we onze hand opgestoken, toen we voor de allerlaatste keer de kans kregen om op die manier kenbaar te maken dat we uit de rij wilden stappen. Daarna was er geen weg terug meer... en gelukkig kunnen we het navertellen. Het was spectaculair! Na al die emoties is het goed om bij te komen op het strand van Daytona. We hebben een heerlijke kamer met uitzicht op strand en zee. Laten we nu maar lekker gaan luieren, voordat we aan onze terugreis gaan beginnen.

marije

Wat klinkt het allemaal toch heerlijk!geniet nog maar even in Florida,want de tijd vliegt!Seaworld staat ook al erg lang op mijn verlanglijstje,dus ik ben benieuwd naar de foto's (inclusief de hoge witte sokken)!

Ellen en Alex

Wie is Sjoerd? Ben je niet in de war met André?

Hebben jullie Shamu nog gezien of zit die niet meer in de show?

Rob

Even checken of iedereen wel goed oplet!
Gefeliciteerd Ellen en Alex! Jullie zijn geslaagd voor deze test. Inderdaad, niet zijn broer Sjoerd, maar Andre is de bekende ruimtevaarder.
En Shamu zit nog in de show.

Peppino

Maak jullie geen zorgen, elke SeaWorld heeft een Shamu! En als hij sterft is daar ....... weer een nieuwe .... Shamu.
It's a Trade Mark for Sea World. By the way VVV-Ajax | 2-2

Rob