Rob en Kina Deep South

@The beach

Na New Orleans zijn we richting Florida gereden om op strand even bij te komen. In St. Augustine hebben we in een hotel ingecheckted voor 3 dagen. Tussen 12.00 en 16.00 uur is het te warm om op het strand te zijn. Dus gaan we in de ochtend en namiddag. 's Avonds naar de oude stad om wat rond te lopen en een restaurant en terrasje op te zoeken. St. Augustine is de eerste stad waar blanke, Spaanse kolonisten zich vestigden in 1565. De bewoners zijn er daarom trots op dat zij in de eerste stad van de Verenigde Staten wonen. Het stadscentrum is nog steeds helemaal in Spaanse stijl met Spaanse architectuur en Spaanse straatnamen. Ook de oudste school van Amerika is hier te vinden. De stranden zien er prachtig uit. Helder, fijn wit zand. Wanneer je er op loopt, knerpt het als verse poedersneeuw. In het begin van de avond worden we bijna dagelijks getrakteerd op een flink potje onweer, waarbij het overigens nauwelijks afkoelt. Maar ondanks dit 'slechte' weer houden we het hier wel even uit. Maandag willen we naar Kennedy Space Center gaan (goed idee Pep!). BTW, WIST JE DAT: * Witte sokken, hoog opgetrokken, hier nog steeds kunnen? Zelfs op tv wordt er reclame voor gemaakt! Jakkie! * Er bejaarden nog aan het werk zijn om wat bij te verdienen? We hebben bijv. Een vrouw van rond de 75 gespot die de vloer van Mac Donalds stond aan te vegen. Of een man van ongeveer de zelfde leeftijd die in de supermarkt de hele tijd staande de boodschappen van de klanten inpakt. En zij waren niet de enigen, Disgusting! * De meeste Amerikanen niet of nauwelijks weten waar Nederland ligt? Bijv. een meisje aan de kassa van de benzinepomp zegt met een flinke zuidelijke knauw: " I like your accent, where are you from?" Rob legt uit dat we uit Nederland komen. Het meisje knikt, oh ja. Rob kan het niet laten om te vragen: weet je waar dat is? Nee, bekent het meisje. Rob legt uit: in Europa, tussen Great Britain en Germany. Meisje: " wow, dit you drive the whole way?" * De meeste Amerikanen nog steeds minimaal 20 kilo te zwaar zijn en dat een pas gelanceerde website voor vrouwen met normale maten (in plaats van filmsterformaat) hier groot succes heeft. We hebben enkele foto's van fastfood ladies gezien, die trots op hun volle figuur waren. Over smaak valt niet te twisten, maar gezond lijkt het ons niet. Wij zien hier heel wat mensen meer schuifelen dan lopen als gevolg van hun overgewicht.

fokke

We zijn benieuwd naar de foto's van de zwaar gewichten. Ik wist niet dat blond ook in was.
Geniet nog lekker van het mooie weer en de omgeving.
Groet uit een nat Nederland Petra en fokke

Peppino

In de USA zie je een tweespalt als het om pensioen gaat, of je moet tot je dood bijwerken, overigens krijgen die bejaarden geen salaris maar een soort fooi van de klanten die ze helpen , de andere partij zijn de snowbirds. Zij hebben een goed financieel onafhankelijk pensioen en reizen met de "zon" mee door hun onwijze onmetelijke land. Overigens krijgen we dat in Nederland ook na de laatste beursnarigheid, je pensioen staat op de tocht. Ik zou alvast maar een plaatsje reserveren bij de Wal*Mart!!

Hans en Marleen

Dag lieve Rob en Kina!
Zo te lezen en te begrijpen zijn er veel 'decors' te zien daar.
En ja Rob: Amerikaanse meisjes 'overhoren' en zaken die 'ver van hun bed' liggen uit gaan leggen ........De 'leraar' in jou heeft nu vakantie toch?
Of mis je het lesgeven? Of had je een leuk uitzicht?
We zijn benieuwd hoe jullie Kennedy Space Center gaan ervaren.
Len en Frone zijn volop bezig met al datgene dat ze straks neer willen gaan zetten. Leuk om te zien hoe ze dat doen hoor. We zien folders van keukens etc. voorbij komen. Er hangt al een nieuwe CVketel in en het huis is schoongemaakt door een ploeg. Nou ja, het zal toch eerst een rommeltje worden opnieuw.
Ze houden zich zo lekker bezig al hebben we Lennart een 'tikkie' afgeremd vorige week omdat hij héél veel uren achter elkaar had gewerkt in Amsterdam!
We hopen dat jullie nog genieten van een fijne periode en Rob........gewoon ook witte sokken kopen: doe nou écht eens mee daar met de mode!
Hartelijks en geniet nog van dat wat jullie allemaal willen bewonderen!
Take care, Hans en Marleen.