Rob en Kina Deep South

Nashville

De hitte is nog steeds moordend. Ook in de avond en nacht is het dan nog steeds 35 graden en de luchtvochtigheid is erg hoog. En het schijnt tot het weekend zo te blijven. Overal wordt gewaarschuwd om veel te drinken. Nou dat kunnen die Amerikanen wel. Enorme bekers van ongeveer een halve liter gevuld met cola gaan er met gemak in en dan wordt er ook nog een refill gehaald. Maar wij zitten in Nashville en het belooft gezellig te worden. Nashville swings! Eerst inchecken in ons hotel op de Music Valley Drive, dan even lekker douchen en daarna op stap en de hitte trotseren. We bezoeken The Grand Ole Opry, de heilige plaats van de Country & Western muziek. Je telt als artiest niet serieus mee als je daar niet hebt mogen optreden voor een live audience. Elke uitzending wordt uitgezonden. Vroeger voor radio en tegenwoordig ook voor tv. Wij hebben hier een rondleiding gehad. Helaas was er geen optreden de komende 2 dagen. 's Avonds zijn we naar het Bluebird Cafe gegaan, waar we gelukkig naar binnen konden. Normaal moet je hiervoor reserveren. Het was stampvol. De meeste mensen uit Nashville zelf. Wij waren de enige toeristen. Het was een gemengd publiek, jong en oud. De band speelde allerlei soorten muziek: country, folk, blues en rock 'n roll. Het klonk allemaal goed. De solo gitarist heeft o.a. Met Bob Dylan getoerd, geen tweederangs musici dus. De volgende dag hebben we maar eens geshopt. De outlet bij ons in de buurt was gesloten vanwege de gigantische en rampzalige overstroming van de Tennesee river, enige tijd geleden. Dus lekker in onze airco Chevy er op uit naar Lebanon, slechts 45 km verderop. Heerlijk al die koele winkels. Met de nodige volle tassen weer terug naar ons hotel om daarna downtown Nashville te bezoeken en een hapje te eten. Wat een gezelligheid op Broadway! Alleen maar kroegen waar bandjes speelden. Uiteraard Tootsies bezocht en vervolgens naar de buren bij Robert's waar wij de rest van de avond bleven. We zaten aan een tafel met Canadezen en locals. De band die er optrad was geweldig. Hun muziek was ook weer heel divers. Rob was zo enthousiast dat hij voor het eerst in 10 jaar een CD van ze gekocht heeft. Hij heeft zelfs gedanst, hoewel hij daar enigszins door de Canadezen toe gedwongen werd. Het bier vloeide rijkelijk! We zijn tot in de kleine uurtjes gebleven. Eenmaal weer terug in het hotel zijn we gauw gaan pitten, want morgenochtend gaan we naar Memphis. En daar willen we niet te laat aankomen.

Marleen en Hans

Dag Rob en Kina,
nu, die hitte tikt aan maar als daar dan aan het eind van de dag bier voor jullie klaar staat is al het vakantieleed snel weggespoeld!
En nu maar hopen op een verfrissend regenbuitje.
Véél plezier in Memphis!
Lieve groet,