Rob en Kina Deep South

The Antebellum Trail en verder...

Heerlijk, maar kort geslapen. Allebei om ongeveer een uur of 3 wakker en daarna doorgesudderd tot half 8. Je biologische klok kun je namelijk niet resetten! Hier is het 6 uur vroeger dan in Nederland. Na een stevig Amerikaans ontbijt (niet dus) gingen op weg naar onze eerste bestemming Athens. Dit is een leuk, levendig studentenstadje. Dit hebben we te voet verkend. Van hieruit begint de Antebellum Trail, een route waarlangs veel traditioneel gebouwde huizen te vinden zijn, waarvan sommige nog van voor de Burgeroorlog (1861 - 1865) dateren. Rob kreeg er helemaal zin in toen hij al die porches met of zonder schommelstoelen zag. We zagen ook nog een mooi wit houten huis te koop met veel grond erom heen. Vraagprijs Slechts 219.000 US dollar. De trail eindigde in Macon: een stadje waar we veel van verwachtten, maar dat nogal tegenviel. Veel beroemdheden zijn hier hun carrière begonnen, onder wie Little Richard, Otis Redding en James Brown. De dochter van Otis heeft hier nog steeds een exclusieve schoenenzaak. Al met al vonden we het toch een duffe, en vooral slaapverwekkende plaats, reden waarom wij hier een overnachting regelden. De volgende dag reden wij op maximum snelheid (70 mijl = 112 km) naar Savannah. Voor de burgeroorlog de belangrijkste katoenhaven van Amerika en de oudste stad van Georgia. We hebben het historische centrum verkend. Een rammelige trolleybus bracht ons er naartoe. De weg voerde langs prachtige lanen waarin eiken een langgerekt gewelf vormen. Langs de riverside waren leuke cafeetjes en winkeltjes, wel erg vol met (Amerikaanse) toeristen. Morgen gaan we verder, bestemming Charleston.

Peppino

De vaart zit erin, mag ik jullie erop wijzen dat vanuit Savannah het 4 uur rijden (Interstate Highway 405 Southbound) over de is naar Kennedy Space Center in Florida, een memorabel bezoek meer dan waard!

Lennart

Dat is een leuk huis ja!
Niet bepaald duur als je het mij vraagt.
Nadeel is echter wel dat de fundering alleen maar hout is meestal.

Echt een Amerikaans dorp !!!

Reis ze nog .

(K)

Rob

Goed idee! Kennedy Space Center zullen we zeker in gedachten houden. Op onze terugweg komen we er meer in de buurt.

Peppino

Niet geheel onbelangrijk, maar toch, Ajax verloor de Johan Cruijffschaal aan FC Twente, altijd lastig thuis (2-1)