Rob en Kina Deep South

Cherokee

Vanuit Charleston zijn we richting Cherokee gegaan. Dit stuk hebben we niet in 1 keer gereden, dus een tussentijdse overnachting in Fort Jackson. Geen opwindende plaats trouwens. De volgende dag gingen we op weg naar de Beierse Alpen. Die vonden we in het plaatsje Helen. Hier kun je zelfs lederhosen en koekoeksklokken kopen. Maar een lederhose heeft Rob al (voor de motor) en een koekoeksklok past niet zo in ons interieur. We hebben ons zeer verbaasd over de talloze Amerikanen die zich over een mak riviertje in een tube lieten afdrijven. Kortom: Helen was wunderbar! Toen op weg naar Cherokee, aan de voet van de Great Smoky Mountains. Het plaatsje heet niet voor niets zo. Het is het stamgebied van de Cherokee-indianen. Dit is een volk met een tragische geschiedenis: google maar eens op ' Trail of tears'. Op zoek naar een geschikte eetgelegenheid kwamen we in het casino terecht. Een gokpaleis van enorme afmetingen dat qua omvang niet onder hoefde te doen voor de collega's in Las Vegas. Echter... Welk een triest gezelschap. Zoveel treurige mensen zie je zelden in zulke aantallen bij elkaar. Men was kennelijk voornamelijk bezig om de laatste dollars van het karige pensioen in de automaten te stoppen. Lusteloos, en misschien ook wel moedeloos, werd steeds weer op knoppen gedrukt. Dat laatste maakte het nog armzaliger. Alles was geautomatiseerd, zelfs de kaarten werden elektronisch 'geschud'. Na een goede nachtrust bezochten wij het Cherokee Museum. Dit was verrassend goed opgezet. Een goede mix van verhaal en attributen maakten het tot een interessante ervaring. Trouwens, in het museum kwamen we nog een indiaan tegen die ons bekend voorkwam, maar die wij niet helemaal konden plaatsen. Wij hopen dat onze lezers dit opperhoofd kunnen identificeren (zie foto). Daarna gingen we naar het Indian Village, een soort openlucht museum. Een jonge Cherokee leidde ons rond en vertelde veel over de tradities van zijn stam. Na een lekkere bak koffie in het plaatsje Cherokee stapten we weer in de auto en vervolgden onze reis richting Nashville via een scenic route door het Great Smoky Mountain National Park. Een slingerende weg, schitterende panorama's en heel veel Harleys. De reis eindigde in Knoxville, de vroegere hoofdstad van de staat Tennessee. Gelukkig hadden we nog tijd voor een verfrissende duik in het zwembad. Konden we wel gebruiken, want het is hier overdag nog steeds een graad of 35 in de schaduw.

Femke

Leuk verhaal zeg! Hier is het nu ook warm, maar ik zit de hele dag op het bureau of met stinkverdachten in het cellencomplex. Nee, dan kun je beter in de States zitten. Veel plezier weer vandaag, XX